Az internetpenetráció növekedésével párhuzamosan nő az
internethasználat intenzitása is: egyre nagyobb arányban vannak, akik
napi szinten lépnek fel a világhálóra. A naponta internetező 15-69
évesek száma eléri a 3 milliót. Az internetezés gyakoriságának
növekedése összefüggésben van azzal, hogy ma már a netpolgárok döntő
többségének van lehetősége otthonában internetezni: 93 százalék az
otthoni internetezők aránya, miközben munkahelyén 27, iskolában 10
százalék internetezik (a diákok közül ugyanakkor minden második
internetezik oktatási intézményben).
![](http://4.bp.blogspot.com/-BTv0uhtoBE0/Tz_WDNhJvII/AAAAAAAASmk/cJXYVjQedv0/s1600/nrc_penetracio_2011dec_1.PNG)
![](http://1.bp.blogspot.com/-cKFikZfWkHM/Tz_WD-9ziXI/AAAAAAAASms/itSO5DmzedA/s1600/nrc_penetracio_2011dec_2.PNG)
![](http://4.bp.blogspot.com/-XukvckGaHeA/Tz_WEjwLlKI/AAAAAAAASm0/LzEjpM_A4EY/s1600/nrc_penetracio_2011dec_3.PNG)
![](http://nrc.hu/parameters/nrc/documents/oecms/PENETRACIO/2011Q3_1.png)
Egyre több célcsoport érhető el az interneten
Az utóbbi években az összes korosztályban dinamikusan nőtt az
internetpenetráció. A 15-24 évesek körében tízből kilencen interneteznek
– így ebben a szegmensben komoly növekedés már nem várható a jövőben.
Az idősebb korcsoportokban ugyanakkor van még növekedési potenciál: az
50-69 éveseknél az elmúlt 3 évben több mint másfélszeresére nőtt a
penetráció, de még mindig csak egyharmaduk használja a világhálót.
Az, hogy az alacsonyabb penetrációs szinttel jellemezhető szegmensek
(idősebbek, alacsonyabb iskolai végzettségűek) esetében az utóbbi évek
jelentősebb növekedést hoztak, természetesen változást eredményezett az
internetezők demográfiai összetételében is. Teljesen kiegyenlített lett a
férfi-nő megoszlás, már csaknem minden ötödik netpolgár ötven évnél
idősebb, és a csak alapfokú végzettséggel rendelkezők aránya is
folyamatosan nő. Mindemellett az internet még mindig a fiatalok és a
magasabban képzettek terepe elsősorban: az internetezők 38 százaléka
harminc alatti, 21 százaléka diplomás, 26 százaléka AB státuszú – és
ezek a számok rendre lényegesen magasabbak annál, mint amit a teljes
lakosságon belül megfigyelhetünk.
Az internetpenetráció alakulása életkori bontásban
Legalább havonta internetezik*
15-69 éves lakosság (N=7 394 306)
![](http://nrc.hu/parameters/nrc/documents/oecms/PENETRACIO/2011Q3_2.png)
* A tendenciának ellentmondó kisebb kilengések egyetlen esetben sem haladják meg a statisztikai hibahatárt
Forrás: TNS-NRC Interbus 2004-2010, MillwardBrown – TNS-Hoffmann 2011
A kereskedelmi, hirdetési szempontból leginkább általánosnak
tekinthető 18-49 éves szegmensben 74 százalék az internetezők aránya. A
fiatalabb vagy magasabb státuszú részszegmensekben – a fentiekből
következően – még ennél is magasabb a penetráció szintje. A 18-29 évesek
esetében 85, a 18-49ABC szegmensben 88, a 18-49AB célcsoportban pedig
93 százalék internetezik. Bár a 18-69 évesek körében még nem éri el a
penetráció 60 százalékot (jelenleg 59 százalékon áll), a 18-69ABC
szegmensnek már a 77 százaléka megtalálható – és elérhető – az
interneten.
Mobilinternet: minden harmadik netpolgár él vele
Az internetezők 97 százaléka, több mint 4,3 millió 15-69 éves
internetezik legalább heti rendszerességgel. Körükben 11 százalék azok
aránya, akik számítógépükön rendszeresen használnak mobil szélessávot
(is), további 13 százalék pedig alkalmanként él ezzel a hozzáférési
móddal. A mobil sticket használók egyharmada tekinti ezt elsődleges
internet-hozzáférésnek – a többség tehát még csak kiegészítő funkcióként
gondol rá.
Folyamatosan nő azok aránya is, akik közvetlenül a mobilkészülékükön
interneteznek. Jelenleg a heti internetezők egyötöde böngészi az
internetet mobilján legalább alkalmanként – ez a tevékenység leginkább a
fiatal férfiakra jellemző.
Összességében az internetezők 33 százaléka használ valamilyen mobilinternet-elérést.
Mobilinternet használat
Mobilinternet használat mobiltelefonon, illetve mobil stick használatával
Legalább hetente internetező 15-69 éves évesek (N= 10 000)
![](http://nrc.hu/parameters/nrc/documents/oecms/PENETRACIO/2011Q3_3.png)
forrás: NRC VMR2011
|